آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی

تاریخ انتشار: 21 خرداد 1401
ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی

مقدمه

بازی برای رشد ضروری است زیرا به رفاه شناختی، فیزیکی، اجتماعی و عاطفی کودکان و نوجوانان کمک می کند. بازی همچنین فرصتی ایده آل برای والدین فراهم می کند تا به طور کامل با فرزندان خود درگیر شوند. علیرغم مزایای بازی برای کودکان و والدین، زمان بازی آزاد به طور قابل توجهی برای برخی از کودکان کاهش یافته است.

کاربرد های پرینت سه بعدی

می دانیم که پرینت سه بعدی معمولاً برای وسایل، مجسمه ها و سایر سرگرمی ها استفاده می شود. اما از این فناوری سه بعدی می توان برای اسباب بازی های واقعی نیز استفاده کرد. در واقع با خرید پرینتر سه بعدی می توان اسباب‌بازی‌هایی پرینت شده و نیز قطعات یدکی چاپ سه بعدی اسباب‌ بازی‌ها را ایجاد کنید جالب‌ تر از آن چیزی باشد که در سطح تجاری فکر می‌کنید.

پرینت سه بعدی تولید یک جایگزین کم هزینه و انعطاف پذیر برای قالب گیری تزریقی هنگام ایجاد اسباب بازی های جدید ارائه می دهد. به طراحان و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با سهولت بیشتری وارد بازار جهانی اسباب‌ بازی شوند و گسترش پیدا کنند.

ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعدی

صنعت اسباب بازی در جهان

 

اسباب بازی ها یکی از بزرگترین بازارهای محصولات پلاستیکی نهایی در جهان هستند. که با ارزشی نزدیک به 89 میلیارد دلار در سال، سودآور هستند. اسباب بازی در واقع چیزی است که مصرف کننده در مدتی کوتاه خواستار خرید آن است. یعنی فرد در حال حاضر یک اسباب بازی می خرد و یک هفته بعد اسباب بازی دیگری تهیه می کند.

صنعت اسباب بازی تحت سلطه شرکت هایی مانند لگو، هاسبرو و ماتل است. سازمان‌هایی که می‌توانند هزینه طراحی، ابزارآلات و بازاریابی صدها اسباب‌ بازی را از 1 ماه به بعد بپردازند. با 10 هزار دلار برای هر تنوع، هزینه ساخت یک اسباب بازی بسیار بالاست. و هنگامی که اسباب بازی ساخته می شود، هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.

با توجه به هزینه ها و ریسک بالا چطور یک شرکت کوچک وارد صنعت اسباب ‌بازی می‌شود؟

مشکل در ابزار سازی است. این هزینه اولیه بالا برای شروع. و هزینه بالای تغییر در صورت عدم موفقیت محصول. قالب‌ گیری و ابزار سنتی چیزی است که رابطه هزینه و ریسک را بسیار بد می‌کند. اما فرآیندی وجود دارد که آن هزینه ابزار اولیه بالا را ندارد، اما به شما امکان می دهد در صورت بلند شدن اسباب بازی شما رشد کنید. پرینت سه بعدی تولید یا تولید افزودنی.

مطالعه
درآمدزایی با پرینتر های سه بعدی

یکی دیگر از مزیت های پرینت سه بعدی دیجیتالی بودن آن است. یعنی اگر محصولی نیاز به تغییر، به روز رسانی یا تعویض کامل داشته باشد، بدون هیچ هزینه‌ای برای قالب‌گیری یا ابزار جدید، می‌توان یک قطعه فیزیکی را در حین ساخت تغییر داد.

اسباب بازی های چاپ سه بعدی

ارائه فرصت های جدید تجاری

ایجاد قطعات یدکی و بازنگری در زنجیره تامین اسباب بازی

ساخت افزودنی بهترین تکنیک برای تولید قطعات یدکی است. در حین استفاده از پرینت سه بعدی، ساخت قطعات یدکی برای بسیاری از جنبه های مختلف مفید است و شروع به استفاده در برخی از بخش های جالب می کند. قطعات یدکی پرینت سه بعدی را می توان برای تعمیر قطعات شکسته ای که دیگر تولید نمی شود استفاده کرد.

برای اسباب‌ بازی‌ها، فرآیند می‌تواند همین طور باشد، فناوری چاپ سه‌ بعدی می‌تواند برای تعمیر اسباب‌ بازی‌ها، ساخت قطعات یدکی یا ایجاد اسباب‌ بازی‌های سفارشی استفاده شود. این راهی برای بازسازی و تعمیر اسباب بازی های قدیمی است.اکثر اوقات این قطعات یدکی وجود ندارند یا به صورت جداگانه تولید نمی شوند. پیاده ‌سازی این تکنیک تولید راهی برای تغییر کل این زنجیره است. پرینت سه بعدی مدل کسب و کار جدیدی را برای تولیدکنندگان اسباب بازی ترسیم می کند که لزوماً باید پرینترهای سه بعدی را در جریان کاری خود پیاده سازی کنند که به طور قابل توجهی تجربیات مشتری را بهبود می بخشد.

پروژه نجات اسباب بازی

چاپگرهای سه بعدی فرانسوی Dagoma، ابتکاری به خرج دادند، که برای کاهش تعداد اسباب بازی هایی که دور ریخته می شوند، با استفاده از ساخت افزودنی آغاز کردند. در میان همه اسباب‌بازی‌ها، بسیاری از آنها کاملاً معیوب و خراب نیستند، برخی فقط دارای قطعات شکسته یا گم شده‌اند. هدف در اینجا استفاده از سه بعدی به منظور ایجاد یک چرخه جدید است.

به لطف این تحقیق، فایل های دیجیتال STL این قطعات ایجاد شده است که پرینت سه بعدی را آسان می کند. اکنون به راحتی می توان اسباب بازی های که قطعه خراب یا معیوب دارند را ترمیم کرد. از آنجایی که همه این اسباب‌بازی‌ها قبلاً از پلاستیک ساخته شده‌اند، بازسازی آنها با پرینت سه بعدی، با استفاده از FDM با موادی مانند ABS یا PLA، آسان است، برخی از نام‌های بزرگ صنعت اسباب‌ بازی در حال حاضر به چاپ سه بعدی علاقه نشان داده‌اند. به عنوان مثال، فروشگاه اسباب‌بازی Toys’R’Us با PieceMaker Technologies همکاری کرد تا چاپگرهای سه‌ بعدی را در برخی فروشگاه‌ها نصب کند و به مشتریان خود امکان دسترسی به این ماشین‌ های سه بعدی را برای ایجاد اسباب ‌بازی‌های سفارشی برای کودکان بدهد.

مطالعه
مقایسه پرینترهای سه بعدی رزینی LCD و DLP

چاپ سه بعدی اسباب بازی در خانه

پرینترهای سه‌ بعدی فرصتی برای سازندگان ایجاد کرده است تا آن‌ها بتوانند ارتباطات قوی‌تری با مشتریان خود برقرار کنند. در حال حاضر می توانید با پرینت سه بعدی، با توجه به سلایق و استعداد کودکانتان اسباب بازی های منحصر به فرد خود را در خانه بسازید.

چاپ سه بعدی اسباب بازی در خانه

درپایان

امروزه با توجه به این که با خرید چاپگر های سه بعدی از ویژگی ها و مزیت های خاصی بهره مند می شوید، می توان گفت که تحول قابل توجه و عظیمی را در صنعت اسیاب بازی ایجاد کرده اند؛ که لا این وضعیت می توان محصولات جدید، با کیفیت و خلاقانه تری را روانه بازار کرد.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی