آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

تاریخ انتشار: 4 تیر 1401
راهنمای-خرید-پرینتر-سه-بعدی

مقدمه

فناوری پرینت سه بعدی و چاپگرهای سه بعدی، دیگر تنها ابزار پروژه های دانشمندان و مهندسی نیستند. با افزایش تقاضا، فناوری بهبود می یابد و قیمت ها همچنان کاهش می یابد. در تمام فناوری های جدید یکسان است. پرینت سه بعدی برای کاربران خانگی، مدارس، و کتابخانه ها و غیره جدید است. به این دلیل است که در زمان های اخیر بسیار مقرون به صرفه شده است.

هدف این راهنما این است که فرآیند خرید را تا حد امکان آسان کند. این به شما کمک می کند قبل از خرید، تصمیم آگاهانه تری بگیرید. چه در حال حاضر و چه زمانی در آینده در بازار چاپگر سه بعدی هستید، این راهنما برای شما مناسب است.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

در این راهنما خواهید آموخت که همه پرینترهای سه بعدی برابر نیستند، نه از نظر هزینه، کیفیت، عملکرد یا مواد، به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چه نوع چاپگر سه بعدی بودجه و نیاز شما را برآورده می کند. بالاترین قیمت همیشه به این معنی نیست که بهترین مدل را نیز دریافت خواهید کرد. این ها به آن چه قصد دارید با چاپگر بسازید و انتظارات شما بستگی دارد. شما انواع و اقسام سوالات را خواهید داشت، و هدف این راهنما این است که به آن ها با جزئیات برای شما پاسخ دهد.

در زیر سوالات متداول افرادی که تازه به چاپ سه بعدی می پردازند آورده شده است. ما آن ها را به دو دسته کلی و فنی تقسیم کرده ایم. سوالات متداول عمومی تر عبارتند از:

آیا واقعاً به چاپگر سه بعدی نیاز دارید؟

چه نوع چاپگر 3 بعدی را باید در نظر بگیرید؟

قابلیت های کدام یک از چاپگر های سه بعدی انتظارات شما را برآورده می کند؟

اهداف نهایی شما چیست؟

بهترین مکان برای خرید پرینتر سه بعدی کجاست؟

سوالات متداول فنی عبارتند از:

سرعت پرینت سه بعدی چقدر مهم است؟

با چه نوع موادی باید چاپ کنید؟

تخت چاپ چه سایزی باید انتخاب کنید؟

در خرید خود عجله نکنید

اغلب مردم بیرون می روند و چیزی را بر اساس ظاهر، قیمت، توصیه دوست یا هر سه مورد می خرند. این انگیزه مشترک نه فقط برای پرینتر سه بعدی بلکه برای برای همه چیزها صدق می کند، چند بار در زندگی چیزی خریده اید و بعداً از آن پشیمان شده اید؟ شاید آن چیزی که شما انتظار داشتید را انجام نداد. یا، وقتی در مورد کالا اطلاعات بیشتری کسب کردید، آرزو می کردید که ای کاش بیشتر هزینه می کردید و به دنبال چیزی می رفتید که بادوام تر و توانمندتر بود. یک نمونه خوب و کم تکنولوژی ممکن است با یک جفت کفش با کیفیت باشد. فرض کنید یک جفت ارزان خریدید که در بازرسی اول ظاهر خوبی داشت و قیمت بسیار کمی داشت. بعداً متوجه می‌ شوید که کفش ‌های باکیفیت هرچند دو برابر گران‌تر،  پنج برابر بیشتر دوام می‌آورند. شما ایده را دریافت می کنید. نکته این است که قبل از خرید، کمی تحقیق کنید.

آیا واقعاً به چاپگر سه بعدی نیاز دارید؟

این یک سوال ساده است، اما پاسخ شما ممکن است چندان واضح نباشد. فرض کنید چیزی دارید که می خواهید به صورت سه بعدی چاپ کنید، و حتی مدل طراحی خود را در جای خود تهیه کرده اید. آیا واقعاً به این فکر کرده اید که بعد از آن به کجا می روید؟ آیا پروژه دیگری در دست اجرا دارید؟ و اگر بله، آیا بررسی کرده اید که آیا چاپگر سه بعدی جدید شما نیز قادر به چاپ آن ها است؟ ببینید، برای چاپ سه بعدی نیازی به داشتن یک چاپگر سه بعدی ندارید. و اگر فقط یک یا دو پروژه را ردیف کرده اید، باید از خود در مورد نقش چاپگر بعد از تکمیل آن کارها بپرسید. در برخی موارد، بسیار منطقی تر است که فقط از یک نفر یا برخی از خدمات چاپ سه بعدی استفاده کنید تا مدل های سه بعدی را برای شما تولید کنند.

از خود بپرسید که چقدر در مورد درآمدزایی با پرینتر سه بعدی و فناوری های فعلی می دانید. اگر نمایش های فناوری تلویزیون، ویدیوهای اینستا، یوتیوب و صفحات فروش شما را تحت تأثیر قرار داده باشد، کافی است؟ وقتی متوجه شدید که وارد چه چیزی می شوید، می توانید تصمیمات بسیار بهتری بگیرید، به همین سادگی. اگر هنوز هم آمادگی برای یادگیری دارید، آموزش های آنلاین بسیار خوبی وجود دارد. فراموش نکنید، می توانید به طراحی مدل های سه بعدی خود به صورت رایگان ادامه دهید و سپس از خدمات چاپ سه بعدی برای ساخت قطعات استفاده کنید.

مطالعه
10محصول برتر تولید شده با پرینترهای سه بعدی

واقعاً به چاپگر سه بعدی نیاز دارید

چه نوع چاپگر سه بعدی را باید انتخاب کنید؟

شما به چاپگری نیاز دارید که بتواند آن چه را که می خواهید و با کیفیتی که انتظار دارید تولید کند. شما همچنین به ماشینی نیاز دارید که پتانسیل چاپ چیزهایی را که امیدوارید در آینده بسازید را داشته باشد.

9 فناوری عمده چاپ عبارتند از:

استریولیتوگرافی (SLA)

پردازش نور دیجیتال (DLP)

مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM)

جوشی لیزری انتخابی (SLS)

ذوب لیزری انتخابی (SLM)

ذوب پرتو الکترونیکی (EBM)

تولید اشیاء چند لایه (LOM)

جت مواد (MJ)

بایندر جتینگ (BJ)

برای کاربران خانگی، دو گزینه محبوب و مقرون به صرفه عبارتند از Fused Deposition Modeling (FDM) و Stereolithography (SLA). اینها مواردی هستند که در این راهنما روی آن ها تمرکز خواهیم کرد.

مدل رسوب ذوب شده (FDM)

چاپگر FDM

از بین این دو، FDM  رایج ترین برای چاپ رومیزی سه بعدی است. یک مخترع آمریکایی به نام اسکات کرامپ برای اولین بار در اواخر دهه 1980 فناوری FDM را توسعه داد. کرامپ همچنین یکی از بنیان گذاران و رئیس Stratasys، یکی از تولید کنندگان پیشرو چاپگرهای سه بعدی مدرن است. از زمان اولین ماشین‌های FDM، سازمان‌های دیگری وجود داشته‌اند که فناوری‌های مشابه FDM را با استفاده از نام‌های مختلف دیگر اتخاذ کرده‌اند.

چاپگرهای FDM کم هزینه ترین دستگاه ها برای علاقمندان هستند.و همچنین راحت ترین راه ها هستند. آن ها ابتدا با حرارت دادن و سپس اکسترود کردن یک رشته ترموپلاستیک برای ایجاد قطعه و یک لایه دقیق در یک زمان عمل می کنند. پس از هر چرخه چاپ، جدول چاپ، AKA the print bed یا build plate، جسم را کمی پایین می آورد تا لایه بعدی روی آن قرار گیرد. چاپگر این فرآیند را تا زمانی که جسم به ارتفاع نهایی خود برسد تکرار می کند. اشیایی که دارای برآمدگی هستند به سازه ها یا مواد پشتیبانی کننده برای تقویت فرآیند ساخت نیاز دارند. این تا حدودی پیچیده تر از این است، اما این اصول اولیه نحوه عملکرد این فناوری است.

از منظر خریدار، انتخاب ها در نگاه اول می توانند بسیار زیاد باشند. از این گذشته، شرکت های زیادی وجود دارند که چاپگرهای سه بعدی را با استفاده از فناوری FDM ارائه می دهند. قیمت ها می تواند متغیر باشد. رول های فیلامنت (مواد چاپی) نسبتاً ارزان هستند. این فناوری برای همیشه در حال تکامل است و این بدان معناست که مدل ‌های جدیدتر و بهبودیافته ‌تر به صورت دوره‌ای ظاهر می‌شوند.

پرینتر سه بعدی جهان 3d مدل jp7 پلاس

مشاهده مشخصات و خرید از دیجی کالا

پرینتر سه بعدی پروکیوب مدل Procube Solid2

مشاهده مشخصات و خرید از دیجی کالا

پرینتر سه بعدی F16

مشاهده مشخصات و خرید از تری دی استار

پرینتر سه بعدی گیتک مدل prusa i3 pro

مشاهده مشخصات و خرید از دیجی کالا

پرینتر-سه-بعدی-F21

مشاهده مشخصات و خرید از تری دی استار

استریولیتوگرافی (SLA)

چاپگر SLA

چاپگرهای سه بعدی SLA انتخاب عالی دیگری برای کاربران خانگی هستند، اگرچه به روشی متفاوت کار می کنند. SLA یک فناوری همه کاره است. با قرار دادن لایه ‌هایی از رزین‌ های حساس به نور در معرض پرتو لیزر فرابنفش، قطعات سه ‌بعدی ایجاد می‌کند. به زبان عامیانه، این بدان معناست که فرآیند با پلاستیک مایع آغاز می شود. سپس به شکل جامد سرد می شود که در نهایت اجسام سه بعدی سخت شده را تولید می کند. مانند چاپ FDM، چاپگر پس از هر چرخه چاپ با ضخامت دقیق یک لایه به سمت پایین حرکت می کند. هر لایه جدید تا تکمیل مدل روی لایه قبلی و سخت شده قرار می گیرد. محصول نهایی نیاز به آبکشی دارد و گاهی اوقات در فر UV پخته می شود تا فرآیند تکمیل شود.

پرینتر سه بعدی آلتی میکر مدل Photon Mono 4K

مشاهده مشخصات و خرید از دیجی کالا

FDM در مقابل SLA: انتخاب بین این دو کاملاً ساده است. همه چیز به هزینه و کیفیت بستگی دارد. برای دقت بالا و پرداخت فوق العاده صاف، اگر قیمت مشکلی ندارد، از چاپگر SLA استفاده کنید. اگر بودجه کمتری دارید، می‌خواهید بهترین گزینه‌ های موجود در چاپگرهای FDM را بررسی کنید.

کدام چاپگر انتظارات شما را برآورده می کند؟

اکثر تازه کارها انتظار چاپ اشیاء بزرگ با جزئیات پیچیده را ندارند، اما برخی از شما این کار را انجام خواهید داد. و اگر می خواهید خدمات خود را به افراد دیگر بفروشید، احتمالاً اشیاء با کیفیت بالا در اولویت خواهند بود. در این مورد، شما می خواهید روی دو عامل بسیار مهم تمرکز کنید:

مطالعه
کاربرد پرینتر سه بعدی در تولید قطعات مکانیکی

وضوح چاپ: هرچه کوچکتر باشد بهتر است

سرعت چاپ: معمولاً شامل 40-50mm/s، 80-100mm/s و 150mm/s می شود

این روزها پرینترهای سه بعدی بسیار خوبی برای فروش وجود دارد. چیزی که باید مراقب آن بود قیمت است. به دقت در مورد آن چه که قصد چاپ آن را دارید و کیفیتی که انتظار دارید فکر کنید. یک دستگاه با قیمت بالاتر همیشه به معنای کیفیت بالاتر نیست، حداقل برای چشم انسان. به همین دلیل است که باید بدانید به طور خاص و انتظارات خود، چه چیزی را می خواهید چاپ کنید.

سرعت چاپ چقدر مهم است؟

ممکن است فکر کنید که پرینت سریع تر بهتر است، اما همه چیز بستگی به انتظار شما از قطعه پایانی دارد. توجه به این نکته مهم است که هرچه پرینتر سه بعدی سریعتر چاپ کند، کیفیت خروجی پایین تر خواهد بود. این دلیل خوبی است که اجازه ندهید سرعت چاپ شما را در مرحله خرید بیش از حد تحت تاثیر قرار دهد. این امر به ویژه در مورد چاپگرهایی که بیش از 150 میلی متر بر ثانیه دارند صادق است. هنگامی که نوع قطعاتی را که قصد چاپ آن را دارید دانستید، می توانید بهترین سرعت چاپ را برای نیازهای خود تعیین کنید. آهسته تر همیشه گزینه بهتری است، حداقل برای اجسام بزرگتر و با کیفیت بالا.

اهداف نهایی شما چیست؟

اگر مطمئن هستید که می خواهید روی یک چاپگر سه بعدی سرمایه گذاری کنید، ابتدا کمی مکث کنید تا فکر کنید. قبل از تصمیم گیری برای خرید هر چیزی، در مورد اهداف نهایی خود با دقت فکر کنید. آیا انتظار دارید به محض کسب تجربه بیشتر، چیزهای بزرگتر و بهتری را طراحی و چاپ کنید؟ و آیا می خواهید با مواد دیگر آزمایش کنید و چندین اشیاء رنگی را چاپ کنید؟

نکته قابل توجه: همه چاپگرها نمی توانند با استفاده از رنگ های مختلف چاپ کنند. برای پروژه های چاپی چند رنگ، باید به دنبال ماشین های سه بعدی باشید که دارای اکسترودرهای متعدد هستند.

چاپگر سه بعدی را از کجا تهیه کنیم؟

می توانید پرینترهای سه بعدی را در سایت های آنلاین از جمله تری دی استار و بسیاری دیگر پیدا کنید.

بهترین توصیه این است که فهرست کوتاهی از چاپگرهای مورد علاقه خود تهیه کنید و سپس در مورد آن ها به صورت آنلاین مطالعه کنید. می‌توانید نظرات و ویدیوهای زیادی در مورد مدل‌های محبوب و همچنین تجربیات کاربر پیدا کنید. هنگامی که با مدل ها و قیمت ها در لیست کوتاه خود آشنا شدید، زمان خرید فرا رسیده است. به یاد داشته باشید که چک لیست پرینتر سه بعدی خود را نیز همیشه همراه داشته باشید. این در صورتی است که با مدل های مورد علاقه ای روبرو شوید که با آن ها آشنایی ندارید.

با چه نوع موادی باید چاپ کنید؟

فیلامنت های پرینت سه بعدی

فناوری های پرینت سه بعدی از همان روزهای اولیه راه طولانی را پیموده اند. بنابراین با چه نوع موادی باید چاپ کنید؟ این همه به آن چه چاپ می کنید و هدف نهایی شما بستگی دارد. همه پرینترهای سه بعدی نمی توانند با انواع مواد چاپ کنند. در اینجا ما به مواد محبوب ABS، PVA و PLA نگاه می کنیم.

  • اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)
  • پلی وینیل الکل (PVA)
  • پلی لاکتیک اسید (PLA)

چه نوع تخت چاپی را باید انتخاب کنید؟

تخت های پرینت سه بعدی در دو گزینه گرم و غیر گرم ارائه می شوند. تخت برای نتیجه بخش پرینت سه بعدی شما بسیار مهم است زیرا چیزی است که جسم را از ابتدا ثابت نگه می دارد. برای ثابت نگه داشتن شی در طول ساخت، باید آن را قبل از شروع فرآیند به بستر چاپگر سه بعدی بچسبانید. دو راه برای این کار وجود دارد، یا با استفاده از چسب یا با گرم کردن تخت. اگر از فیلامنت ABS استفاده می کنید، بستر گرم شده ضروری است. فیلامنت PLA انعطاف پذیرتر است و می توانید از گرما یا چسب استفاده کنید. یک تخت پرینت سه بعدی بزرگتر همچنین به این معنی است که می توانید چیزهای بزرگتری را چاپ کنید.

تصمیم گیری

قبل از خرید چاپگر سه بعدی باید همه چیز را در نظر گرفت، به خصوص اگر اولین چاپگر شما باشد. اگر این راهنما را از بالا به پایین مطالعه کرده اید، اکنون باید ایده اولیه خوبی در مورد آن چه که می خواهید داشته باشید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که فهرست کوتاهی از چاپگرهایی را تهیه کنید که با نیازها و انتظارات شما مطابقت دارند و بین آن ها تصمیم بگیرید.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی