آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

کاربرد پرینتر سه بعدی در عمل جراحی

تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1401
کاربرد پرینتر سه بعدی در جراحی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]پرینت سه بعدی نقش بزرگی در صنعت جراحی زیبایی خواهد داشت! با فناوری و خرید پرینتر سه بعدی، ما قادریم در هر زمان جراحی زیبایی را به مخاطبان در سراسر جهان ارائه دهیم. در این مقاله یک نیاز اساسی برای صنعت جراحی زیبایی شناسایی می کنیم و با کمک آنها می توانیم سه بعدی این نیاز را برطرف می کنیم.

پرینت سه بعدی این فرصت را به ما می دهد تا نگاه خود را به جهان تغییر دهیم، و این تغییر از جایی شروع می شود که شما می توانید با استفاده از چاپگر سه بعدی که می تواند نمونه ای پلاستیکی باشد را چاپ کنید، و متوجه تفاوت بسیاری که در جراحی که انجام می دهید شوید.

پرینتر سه بعدی در انجام جراحی زیبایی چه نقشی دارد؟

همیشه عدم وجود دستگاهی که صورت اشخاص را بعد از عمل جراحی نشان دهد در مطب جراحان احساس میشد. چاپگر های سه بعدی کمک کننده روند جراحی پلاستیک را تکمیل می کند. با پرینتر می توانید خروجی را به شکل فیزیکی نزد خود داشته باشید و نیازی به مانیتورها نیست!

آیا تصور دقیقی پس از جراحی پلاستیک دارید؟ در حال حاضر می توان هر چیزی را با فناوری پرینت سه بعدی خلق کنید. با به کار گیری این دستگاه پزشکان می توانند یک پرتو (نمونه اولیه) از طرح مورد نظر خود به وجود آورده و به شما ارائه دهند.

با این وجود به بزرگترین نیاز و احتیاج فرد درخواست کننده برای عمل جراحی حل می شود که ارزش بسیار بالایی دارد، ما شما را با مراحل آن آشنا می کنیم.

پرینتر سه بعدی چه نقشی در جراحی زیبایی شما دارد؟

پیش از بررسی این موضوع شما نیاز به داشتن دیدگاهی کامل در رابطه با چاپگرها یا پرینتر های سه بعدی دارید.

پرینتر سه بعدی چیست و روش کار آن به چه صورت است؟

چاپگرهای سه بعدی دستگاه هایی هستند که با فرآیند “تولید افزایشی” عمل می کنند. این چاپگر ها از نظر هندسی شبیه به یک یخچال کوچک در اتاق هتل هستند، بنابراین می توان آنها را در دفتر، خانه و حتی در جاده ها قرار داد.این دستگاه خیلی بزرگ نیست اما شبیه یک یخچال کوچک است. و امکان سفارش مدل های مختلفی از پرینتر سه بعدی با قیمت های متفاوت با توجه به توانایی ها و فرآیندهای کاری مورد نیاز کارفرما (مثلا چاپ با یک رنگ) وجود دارد.

مطالعه
کاربرد پرینتر های سه بعدی در پزشکی

منظور از “تولید افزایشی” چیست؟

هر پرینتر سه بعدی برای تولید قطعات نیاز به مواد اولیه ای به نام فیلامنت دارد که آن را در خود ذوب می کند.

پس از ذوب فیلامنت، موادی که با حرارت بالا به شکل مذاب درآمده اند با قطعه ای به نام اکسترودر (هدایت کننده) بصورت لایه ای روی هم قرار می گیرند و قطعات سه بعدی را می سازند.

ساخت نمونه سه بعدی از صورت قبل از جراحی زیبایی

ساخت نمونه سه بعدی صورت قبل عمل جراحی

به بیانی ساده تر می توان برای ساخت نمونه های سه بعدی پس از انجام جراحی مراحل ذیل را پشت سرهم انجام دهید.

1.تهیه اسکن سه بعدی بینی یا صورت

با استفاده از دستگاه های 3D scanner از صورت فرد عکس سه بعدی گرفته می شود. نرم افزارهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. آخرین فناوری اسکن را با رنگ ها و جزئیات بیشتر می توانید تهیه کنید. این اسکنرهای سه بعدی را می توان با تعداد زیادی تصویر مشاهده کرد و اشیاء تصویری آن ها بر روی کامپیوتر یا در برنامه XYZware برای مدل سازی ایجاد می شوند.

با کمک فناوری اسکنر سه بعدی، تصاویر سه بعدی از چهره هر فرد تولید می شود. برای این کار می توانید از طیف وسیعی از نرم افزارها مانند Face Robot یا AutoDesk 123D Catch استفاده کنید و این مدل ها را شبیه افراد واقعی کنید.

2.ورود اسکن بینی یا صورت به نرم افزار سه بعدی ساز

با اسکنرها، می توانید نمونه دیجیتالی خود را با جزئیات زیاد روی مانیتور خود مشاهده کنید.

اگر یک مدل سه بعدی را از یک اسکنر لیزری یا از نرم افزار اسکن سه بعدی مانند Autodesk Maya تهیه می کنید، باید با مقیاس بندی و تراز صحیح قطعات، آن را برای چاپ آماده کنید.

3.عکس قبل را به عکس بعد از جراحی تبدیل نمائید!

شما می توانید استفاده از بینی، چشم ها، لب ها و گونه ها را با توجه به ترجیحات خود تغییر دهید. البته تغییر شکل کل صورت با ویرایشگر نرم افزار غیرممکن است. با این حال، می توانید از ویژگی ویرایش خودکار برای انجام عمل جراحی برای تغییر هر یک از اجزای صورت به طور جداگانه استفاده کنید.

4.سینک (sync) یا هماهنگ سازی طرح سه بعدی با پرینتر سه بعدی

اسلایسرها (نرم افزار) طرح های سه بعدی را به دستورالعمل تبدیل کردند. این یک چاپگر سه بعدی را قادر می سازد تا بفهمد چه چیزی و چگونه آن را بسازد. اسلایسر منبع خواندن و رابطه بین طراحی سه بعدی برای جراحی زیبایی و چاپگرها است. با استفاده از یک برش، به چاپگر سه بعدی گفته می شود که طرح را برای شما بسازد.

5.باید از طرح خود خروجی بگیرید!

پس از انجام تمامی مراحل وقت روشن کردن پرینتر سه بعدی است. منبع تغذیه و نوع فیلامنت خود را انتخاب کنید و منتظر نمونه سه بعدی صورت بعد از جراحی باشید. اگر استحکام طرح برایتان مهم است، از فیلامنت pla استفاده کنید. اما اگر می خواهید نمونه سه بعدیتان منعطف باشد و حتی بتوانید آن را تا کنید، از فیلامنت abs استفاده کنید.

استفاده از چاپگر سه بعدی در درمان زائده های نقص عضو

پرینتر سه بعدی در درمان نقص عضو

بهتر است بدانید که چاپگر سه بعدی می تواند بسیار کمک کننده در رفع زائده های نقص عضو باشد.

زائده هایی مانند :

  • شکاف کام (لب شکری) :نوعی زائده مادر زاد که بخشی از بخش میانی لب فضای خالی دارد.
  • آنومالی : نوعی بیماری بر هم زننده زیبایی صورت و کف بینی
  • کوچکی فک
  • فرو رفتگی بینی
  • فرو رفتگی لثه

با به کار گیری طرح سه بعدی MRI امکان نمونه سازی طرح فراهم می شود.

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی در جراحی های زیبایی

کاربرد پرینتر سه بعدی در جراحی زیبایی

مدل سازی سه بعدی یک فناوری جدید و بسیار سطح بالا است که به جراحان کمک می کند تا ساختار صورت بیماران خود را بهتر درک کنند و برای درمان برنامه ریزی کنند. ضمن انجام مشاوره می توان فرم صورت و هماهنگی آن با بقیه بدن را مشخص کرد تا بعد از عمل باعث ناهماهنگی نشود. ایجاد مدل‌های سه‌بعدی هنگام طراحی دستگاه‌های جراحی مانند ایمپلنت نیز بسیار مهم است، زیرا می‌توان آنها را از قبل مدل‌سازی کرد تا کاملاً با مکان آینده خود سازگار شوند.

تولید وسائل جراحی زیبایی پزشکی با پرینتر سه بعدی

با پیشرفت علم و فناوری، محصولات با تکنولوژی بالا مانند پرینت سه بعدی در زمینه های بیشتری استفاده می شود. در زمینه جراحی پلاستیک گزارش شده است که می توان غضروف مصنوعی را با فناوری چاپگر سه بعدی تولید کرد.

مطالعه
کاربردهای پرینتر های سه بعدی در دندانپزشکی

بسیاری از تجهیزات پزشکی را می توان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کرد، از جمله پشتیبانی از بینی بعد از عمل (آتل) و ایمپلنت های پروتز مختلف در قسمت هایی از بدن برای جبران آسیب بافت استخوانی. همچنین می توان نمونه اولیه دستبند، گردنبند و آویز را با چاپگر سه بعدی به شرطی که مشتریان را هدف قرار داده باشد، ساخت.

چاپ سه بعدی اعضا بدن!

اکنون فناوری چاپ سه بعدی اندام توسعه یافته است و اندام های مصنوعی را می توان با اندام های طبیعی انسان جایگزین کرد. یک مثال پیوند قلب با استفاده از چاپ سه بعدی اندام است. ما بر این باوریم که در آینده با استفاده از چاپ سه بعدی اندام، نه تنها افرادی که به پیوند عضو نیاز دارند بهتر عمل می کنند، بلکه تعداد افرادی که به پیوند اعضا نیاز دارند کاهش می یابد.

پرینتر سه بعدی در عمل جراحی

پرینتر سه بعدی برای جراحان زیبایی!

تزریق دست روشی آسان و کم هزینه برای جوانتر نشان دادن دستان شماست. فقط تزریق مقدار کمی بوتاکس در مکان های استراتژیک می تواند ظاهر شما را به شدت بهبود بخشد. می‌توانید با دست‌هایی راه بروید که شبیه آن‌ها در دوران دبیرستان نیست، بدون اینکه مجبور باشید برای دیدن یک جراح زیبایی در سراسر شهر یا سراسر کشور سفر کنید.

ایجاد تفاوت و ارزش در کار خود!

همیشه در هر کاری تفاوت و خلاقیت باعث متمایز بودن و تعریف و تمجدی از کار شما می شود، به مثال زیر دقت کنید:

قبل از جراحی، جراح بینی شما یک گچ بینی سه بعدی از بینی شما می گیرد و تعیین می کند که بعد از جراحی چگونه به نظر می رسید. بعد از جراحی مقایسه ای بین گچ قبل از عمل و گچ بعد از عمل انجام می دهیم!

با ایجاد کردن و ارائه دادن طرح سه بعدی به آنها که مدل سه بعدی بینی خود را بررسی کنند، به تجربه کلی مشتری اضافه کنید. به این ترتیب آنها قبل از هر اتفاقی  آینده عمل خود را می بینند و انگیزه آنها برای عمل خیلی بیشتر می شود! شما از تهیه پرینتر سه بعدی برای انجام آن پشیمان نمی شوید – درآمد شما در طول زمان تا و باعث افزایش درآمد شما تا 10 برابر می شود.

سخن پایانی

جهت به کارگیری چاپگر سه بعدی در جراحی می توانید با تهیه بهترین و نوین ترین مدل های پرینتر سه بعدی شرکت تری دی استار ، اقدام کنید و در صورت نیاز به گرفتن مشاوره خرید و سوالات تخصصی در ارتباط با چاپگر سه بعدی صنعتی با کارشناس مجموعه ما در ارتباط باشید.

استفاده از این پرینتر ها می تواند راهکاری عالی و مقرون به صرفه در دندانپزشکی و پزشکی باشد ، در صورت نیاز به تجهیز دندانپزشکی خود به دستگاه چاپگر سه بعدی می توانید از یک اسپانسر کمک بگیرید و از مزایای بیشماری که براتان به ارمغان می آورد استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی