آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

قیمت پرینتر سه بعدی (8 عامل تاثیرگذار)

تاریخ انتشار: 8 فروردین 1403
قیمت پرینتر سه بعدی

قیمت پرینتر سه بعدی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که همیشه در ذهن علاقه‌مندان به استفاده از این تکنولوژی نوظهور نقش می‌بندد، شاید در زمان مواجه شدن با این فاکتور یک علامت سوال بزرگ در بالای سرتان ایجاد شود.

بدون شک با سرچ عبارت قیمت پرینتر سه بعدی با پاسخ‌های متنوعی از شرکت‌های مختلف در دنیای بزرگ گوگل مواجه می‌شوید که هریک از آن‌ها تعرفه پیشنهادی خود را به عنوان ارزان‌ترین قیمت می‌دانند.

اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید پرینتر خود را از چه مجموعه‌ای و با چه تعرفه‌ای بخرید، حتما تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید؛ چرا که در ادامه ما به شما می‌گوییم که چه عواملی می‌توانند روی قیمت این محصول تاثیر داشته باشند.

آشنایی با این عوامل به شما کمک می‌کند تا متوجه می‌شوید که کدام شرکت‌ها با سوءاستفاده از اطلاعات کم شما به میزان قابل توجهی سود به جیب می‌زنند و همچنین باکیفیت‌ترین و منصفانه‌ترین مجموعه را برای خرید پرینتر سه بعدی به شما معرفی خواهیم کرد.

 

8 عامل موثر بر قیمت پرینتر سه بعدی

در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر قیمت پرینتر سه بعدی باید بدانید که عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند تعرفه این محصول را وادار به نوسان کنند اما بررسی تمامی موارد در این متن از حوصله بسیاری از خوانندگان خارج است؛ به‌ همین خاطر تصمیم گرفتیم که در ادامه برخی از مهم‌ترین پارامترها را برای شما مورد بررسی قرار دهیم:

قیمت پرینتر سه بعدی

1- تاثیر دقت ابعادی دستگاه بر قیمت پرینتر سه بعدی

دقت ابعادی یا همان میزان خطای دستگاه یکی از پارامترهای مهم محسوب می‌شود؛ یعنی هرچه دقت ابعادی دستگاه شما بالاتر باشد، به همان میزان قیمت دستگاه نیز بیشتر خواهد بود.

دلیل این موضوع استفاده از تجهیزات باکیفیت و دقیق در پروسه تولید و همچنین کالیبراسیون دقیق دستگاه است و به همین خاطر ما به شما توصیه می‌کنیم که تنها به کاتالوگ یا اظهارات فروشنده اکتفا نکنید و در زمان خرید حتما خودتان به شخصه دقت ابعادی پرینتر را مورد بررسی قرار دهید.

 

2- تاثیر خدمات گارانتی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش بر قیمت

لازم به ذکر است که بدانید دستگاه پرینتر سه بعدی نیز درست مانند بسیاری از دستگاه‌های برقی دیگر به سرویس دوره‌ای نیاز دارد تا به بهترین شکل ممکن برای شما کارایی داشته باشد؛ اکثر مواقع افراد خودشان باعث بروز مشکل یا خطاهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دستگاه می‌شوند؛ چرا که کار کردن صحیح با پرینتر را بلد نیستند و به همین دلیلی برای جلوگیری از این اتفاقات باید قبل از خرید و استفاده حتما آموزش‌های اولیه را دریافت کنید.

مطالعه
تفاوت پرینتر سه بعدی SLA و FDM

به‌این‌ترتیب گارانتی، پشتیبانی و همچنین خدمات پس از فروش می‌توانند تا حد زیادی روی قیمت پرینتر سه بعدی تاثیرگذار باشند و باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید.

 

 

3- تاثیر سرعت پرینت بر قیمت پرینتر سه بعدی

قابل ذکر است که بدانید به‌طورکلی سرعت پرینتر پرینترهای سه بعدی کمتر از دیگر روش‌های تولید صنعتی مانند تزریق پلاستیک است؛ بنابراین هرچقدر سرعت دستگاه شما بیشتر باشد طبیعتا قیمت آن نیز بیشتر بوده و به دنبال آن مدت زمان کمتری طول می‌کشد تا پروسه پرینت سه بعدی طی شود.

برای اینکه پرینت سه بعدی با بالاترین سرعت ممکن انجام شود باید از تجهیزات گران‌قیمت و به‌روز در دستگاه استفاده شود که این موضوع می‌تواند بر قیمت پرینتر سه بعدی تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد.

 

4- تاثیر رزولوشن بر قیمت پرینتر سه بعدی

رزولوشن به دقت پرینت هر لایه پرینت سه بعدی یا کمترین ضخامت لایه‌ای گفته می‌شود که دستگاه می‌تواند آن را پرینت بگیرد؛ بسیاری از پرینترهای سه بعدی موجود در بازار توانایی چاپ کردن لایه‌های پرینت با ضخامت 100 میکرون یا یک دهم میلی‌متر را دارند اما برای کمتر شدن این میزان باید دستگاه به تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی دقیق‌تر مجهز باشد.

بنابراین برای داشتن رزولوشن بالا باید هزینه‌ای بیشتر بابت خرید پرینتر سه بعدی خود بپردازید؛ در حقیقت هنگام خرید با به نیاز خود توجه داشته باشید و با توجه به آن برای رزولوشن بالای دستگاه خود هزینه کنید.

 

5- تاثیر برند دستگاه بر قیمت پرینتر سه بعدی

شاید برند دستگاه عاملی تاثیرگذار بر قیمت پرینتر سه بعدی باشد اما تنها عامل موثر بر آن نبوده و نباید برای سنجش خوب یا بد بودن دستگاه تنها به برند آن توجه کنید.

 برای خرید بهترین دستگاه‌های پرینتر سه بعدی روز دنیا با مطرح‌ترین برندها می‌توانید به سایت تری دی استار مراجعه کنید و همچنین از نظرات مشتریان درباره تجربه خرید خود از این مجموعه مطلع شوید.

 

6- تاثیر حجم پرینت بر قیمت پرینتر سه بعدی

حجم پرینت به بزرگ‌ترین قطعه‌ای گفته می‌شود که می‌توان به پرینتر می‌توان از آن پرینت گرفت؛ این حجم از ضرب طول، عرض و ارتفاع فضای قابل پرینت در یکدیگر به دست می‌آید.

برای مثال فرض کنید که حجم پرینت یک دستگاهی 12000 سانتی‌متر مکعب باشد؛ این یعنی طول 20 سانتی‌متر، عرض 20 سانتی‌متر و همچنین ارتفاع 30 سانتی‌متر در هم ضرب شده‌اند و با این اعداد می‌توان قطعاتی در ابعاد 20*20*30 سانتی‌متر مکعب را پرینت گرفت.

طبیعتا هرچقدر حجم پرینت دستگاهی بیشتر باشد می‌تواند افزایش قیمت پرینتر سه بعدی را نیز به دنبال داشته باشد چرا که برای این دسته از پرینترها از قطعات و تجهیزات قوی‌تری استفاده شده و همچنین برخی از قسمت‌های دستگاه برای ساپورت تجهیزات تقویت شده‌اند.

مطالعه
کاربردهای پرینتر های سه بعدی در دندانپزشکی

شاید داشتن یک دستگاه بزرگ خوب باشد اما به کار تمامی افراد نخواهد آمد، به‌این‌ترتیب قبل از خرید پرینتر سه بعدی از سایت تری دی استار حتما به کارایی و فضای مورد نیاز برای قرار گرفتن دستگاه توجه داشته باشید.

 

7- تاثیر تنوع فیلامنت قابل پرینت بر قیمت پرینتر سه بعدی

تنوع فیلامنت پرینتر سه بعدی می‌تواند تاثیر زیادی روی قیمت آن داشته باشد؛ لازم به ذکر است که بدانید هریک از فیلامنت‌ها شامل ماکزیمم دمای صفحه پرینت و دمای اکسترودر هستند و شرایط پرینت مخصوص به خود را دارند.

پرینتری که بتواند تنها یک یا دو فیلامنت را پرینت بگیرد بسیار ارزان‌تر از دستگاهی است که توانایی پرینت گرفتن تمامی فیلامنت‌های موجود در بازار را دارد. علاوه بر دما از دیگر عوامل محدود کننده تنوع فیلامنت مصرفی می‌توان به نوع تجهیزات استفاده شده در پرینتر سه بعدی اشاره کرد.

 

8- تاثیر تجهیزات دستگاه بر قیمت پرینتر سه بعدی

تاثیر تجهیزات بر قیمت پرینتر سه بعدی به قدری زیاد است که به جرات می‌توان گفت تعیین‌کننده قیمت این دستگاه مربوط به تجهیزات می‌شود؛ تجهیزات در اصل به تمامی قطعات الکترونیکی و مکانیکی به‌کاررفته در پرینتر گفته می‌شود.

برای مثال می‌توان از دو سیستم حرکتی شفت و بال بوشینگ یا ریل و واگن برای تولید پرینتر سه بعدی استفاده کرد اما قطعا قیمت تجهیزات حرکتی ریل و واگن بسیار بیشتر از شفت و بال بوشینگ است.

با این تفاسیر در زمان خرید پرینتر سه بعدی حتما به تجهیزات و کیفیت آن‌ها توجه کافی داشته باشید چرا که این موارد تاثیر بسیار چشمگیر و مستقیمی بر قیمت پرینتر سه بعدی و همچنین افزایش طول عمر آن دارند.

 

سوالات متداول درباره قیمت پرینتر سه بعدی

  1. قیمت پرینتر سه بعدی چقدر است؟ قیمت پرینتر سه بعدی به عوامل مختلف زیادی بستگی دارد که در این متن به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم، اما شما می‌توانید برای خرید یا استعلام قیمت با شماره 09336005882 تماس بگیرید.

 

  1. از کجا پرینتر سه بعدی باکیفیت بخریم؟ شما می‌توانید باکیفیت‌ترین، متنوع‌ترین و همچنان منصفانه‌ترین قیمت‌های پرینتر سه بعدی را در سایت تری دی استار پیدا کنید و با خرید از این مجموعه رضایت صددرصدی را تجربه کنید.
اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی