آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

کاربرد پرینتر های سه بعدی در صنعت طلاسازی

تاریخ انتشار: 3 خرداد 1401
کاربرد پرینتر های سه بعدی در صنعت طلاسازی

تولید جواهرات یکی از صنعت هایی می باشد که اثرگذاری پرینتر سه بعدی را پذیرفته است. بسیاری از جواهرسازان امروزه از این تکنولوژی برای کاهش قابل توجه زمان ساخت استفاده می کنند.

پرینت سه بعدی هم اکنون برای ایجاد الگوهای ریخته گری دقیق و چاپ جواهرات به طور مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت قالب طلا توسط پرینتر سه بعدی

اکنون پرینتر هایی به عنوان پرینترهای سه بعدی رزینی با تکنولوژی SLA قادر به طراحی قالب های طلا باحساسیت بالا هستند. در دنیای امروز استفاده از روش های قدیمی مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی می باشد و از لحاظ اقتصادی خوب به نظرنمی رسد.

استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت طلا سازی باعث شده تا فعالان این صنعت با صرف هزینه خیلی کمتر از گذشته و زمان خیلی کم بتوانند تا قطعه را پس از طراحی به کمک پرینت سه بعدی دقیق ساخته و از آن مستقیما قالب بگیرند.

اکنون پرینتر سه بعدی در طلاسازی ایران،تنها در ساخت قالب اولیه طلا وجواهر استفاده می شود.

تکنولوژی SLA  درپرینتر های سه بعدی طلا ساز چیست؟

پرینتر سه بعدی طلا ساز SLA

پرینتر3 بعدی طلاساز به پرینتر هایی گفته می شود که به جای استفاده از مواد فیلامنت از مواد SLA پلیمری به نام “رزین“که نوعی ماده فوتوپلیمری است استفاده می شود.تکنولوژی پرینتر3 بعدی SLA به طوری است که نمونه خروجی با استفاده از نورمتمرکز یا فرابنفش سفت می شود.

آینده پرینتر سه بعدی در طلاسازی چه خواهدبود؟

روزی میرسد که دیگر خبری از فیلامنت،رزین ویا سایرمواد پلیمری دیگربرای ساخت نمونه نهایی نیست!

مطالعه
فیلامنت چیست و انواع آن کدام است؟

تاحالافکرکرده اید که به جای مواد اولیه صنعتی،مستقیما ازطلا استفاده شود؟ولی البته به دلیل گران بودن جواهرات،این علم باید به مرحله ای از پیشرفت برسدتا بتواند با دقت خیلی بالایی وصدم میکرون طلا را آب کندو مستقیم نمونه ای از جنس طلا تحویل دهد.در آینده صنعت طلا سازی با پرینترسه بعدی  قالب ها و تولید ان به طورکامل حذف خواهد شد!

آیا تا به حال چاپ سه بعدی جواهرات بدون قالب انجام شده است؟

پرینت سه بعدی جواهرات

 

درحال حاضرجهان بااستفاده از مواداولیه فلزی باخروجی همان فلزدرحال طراحی وآزمون وخطاست.این نمونه ازپرینترها نقاط ضعف زیادی دارند.درطی خبرهایی از این جهان پرینتر های سه بعدی،یک شرکت درهلند هم اکنون مشغول ساخت نمونه هایی از جنس چدن،برنج وآهن می باشد.

اما تاکنون نمونه چاپ سه بعدی جواهرات بدون قالب به انجام نرسیده وهنوز در مرحله قالب سازی باجزئیات بالاقراردارد.ولی درنهایت علم به جایی خواهد رسید که پرینترهای سه بعدی طلا را اکسترود وآن را آب می کنندومستقیما نمونه ای از جنس طلا تولید می کنند.

خدمات پرینتر سه بعدی طلا

پرینت سه بعدی طلا

خدمات پرینتر سه بعدی طلا برای افرادی است که صرفا می خواهند طلاسازی خود را برای نمونه به تکنولوژی پرینتر سه بعدی بسپارند.برای انجام این کارلازم است مراکزی که فروشنده پرینتر سه بعدی نیستند،نمونه هایی از پرینتر در اختیار داشته باشند تا بتوانند با ریخته گری قالب هایی را که نیاز مشتری است به تعداد روی سکوی موم شده پیادده سازی وبه پرینتربدهندتاشکل قالب اماده شود بسیاری بسیاری ازهمکاران صرفا تولید کننده،فروشنده ویا واردکننده پرینترسه بعدی قالب ساز طلا هستند وبه ندرت خدمات ریخته گری وتولید قالب را انجام می دهند.

آیا طراحی سه بعدی طلا و جواهرات بدون مواد اولیه امکان پذیر است؟

هم اکنون بر روی ساخت دستگاه های چاپگرسه بعدی با استفاده از مواد یکپارچه فلزی کارشده است وچندین دستگاه با quality وکیفیت پایین ودرصد خطای بالا تولید شده است.اما طراحی سه بعدی طلا وجواهر با استفاده از طلا یا نقره وبدون استفاده از قالب امکان پذیر نیست.

برای قالب گیری از پرینتر سه بعدی FDM استفاده کنیم یارزینی؟

قطعا استفاده از پرینتر های سه بعدی رزینی پیشنهاد می شود.چون وقتی صحبت از پرینتر سه بعدی رزینی می شود یعنی می توان مطمئن بود که حساسیت و ظرافت بالایی در آن به کار رفته وتضمینی است.

آیا من باید یک پرینتر سه بعدی RESIN خریداری کنم؟

مانند فناوری FDM اشیاءدارای چاپ سه بعدی به پشتیبانی نیاز دارند وپس از اتمام چاپ جسم را باید با حلال شستشو داد.اشیائی که دارای سطح صاف هستندو با جزئیات SLA در صنایع جواهرات و دندانپزشکی به دلیل قالب های ریخته گری محبوبیت بیشتری دارند.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی