آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری

تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1401
بررسی کاربردهای پرینتر سه بعدی در معماری

در سال های گذشته، معمار موظف بود نقشه ها را روی کاغذ بکشد و در معرض دید دیگران قرار دهد. در مرحله بعد شخصی که از روی این نقشه ها پلان تهیه می کرد باید از روی این نقشه ها ماکت مکانی می ساخت.

و در مرحله آخر ساخت ساختمان از روی ماکت شروع میشد. تجربه نشان داده که ساخت ماکت ها ساعت ها و روزها وقت برده و در آخر هم آنطور که باید ساخته نمیشد.

تجربه نشان داده است که فرآیند ساخت ساختمان می تواند ساعت ها و حتی روزها طول بکشد. و ممکن بود در آخر به طرح مد نظر ما نرسد.

طراحی معماری ساختمان با پرینتر سه بعدی

اگر می‌توانید در اتوکد مدل‌سازی کنید، به راحتی می‌توانید با پرینتر سه بعدی برای خود طرح‌هایی ایجاد کنید. شما می توانید تمام زوایای طراحی خود را ببینید و آنها را دقیقا لمس کنید.

برای طراحی مدل به صورت سه بعدی طبیعی و کافی است که هر معمار از نرم افزارهای مرتبط با معماری مانند 3dmax و archicad استفاده کند و سپس آن را به نقشه ارائه دهد. پس از طراحی و انتقال طرح به دستگاه باید در نظر گرفت که چه مدلی ساخته می شود. به طور معمول، این مدل از سرامیک ساخته شده است.

دستگاه بر اساس فایل های دریافتی، لایه های سرامیکی را روی هم قرار داده و مدلی متناسب با آن ایجاد می کند. نکته مهم این است که می توان برای کل مدل یا قسمت هایی از آن رنگ در نظر گرفت و روی آن تنظیم کرد.

طراحی معماری ساختمان با پرینتر سه بعدی

مزایای پرینت سه بعدی در ماکت سازی

1-طراحی راحت و ساده

در ساخت ماکت، افراد می توانند به جای مداد و طرح های دستی از نرم افزار طراحی چاپگر بعدی برای چاپ مدل ها و طرح های خود استفاده کنند. پرینترهای سه بعدی به افراد کمک می کنند تا از ابتدا مدلی با قطعات متحرک سه بعدی بسازند که می تواند به عنوان جایزه یا آیتم های نمایشی در نمایشگاه ها استفاده شود.

2-چاپ نمونه واقی طرح

از پرینترهای سه بعدی می توان برای نمایش تصویری طراحی جدید در مقایسه با روش های قدیمی استفاده کرد. با پرینترهای سه بعدی می توانم مدل و طراحی خود را به طور عینی ببینم. طراحان می توانند با پیاده سازی طرح ساخته شده توسط پرینترهای سه بعدی و استفاده از عناصر واقعی این دستگاه ها که منجر به طراحی می شود، از این فناوری برای ارائه ایده های جدید خود به ارائه دهندگان استفاده کنند. این روش ها طراحان را قادر می سازد تا این کارها را راحت تر انجام دهند.

مطالعه
قیمت پرینتر سه بعدی (8 عامل تاثیرگذار)

3-طراحی اختصاصی

شرکت های معماری نیاز به ایجاد خانه رویایی مشتری با استفاده از ابزارهای طراحی بعدی دارند. با استفاده از چاپگرهای سه بعدی، آنها می توانند مدل ها و تقلیدهایی از آنچه می خواهند ایجاد کنند، که سپس درک مسائل مربوط به طراحی آنها را آسان تر می کند. نکته کلیدی این است که با کارشناسان مجرب در این زمینه کار کنید تا همه چیز به خوبی پیش برود.

چاپگر های سه بعدی به این ایده بسیار کمک کرده و باعث شده ساختمان هایی حتی با طرح های عجب و غریب ساخته شود.

4-ماکت سازی در زمان کمتر

یکی از بهترین مکان ها برای چاپ ماکت است. هر مدل مجهز به یک چاپگر کوچک است که در محل مورد نظر کار می کند و در صورت نیاز می توان از آن استفاده کرد. چاپ هر چیزی در هر زمانی امکان پذیر است، اگرچه انجام این فرآیند چاپ در شب ها و آخر هفته ها که استرسی در شبکه وجود ندارد کارآمدتر است.

5-استفاده بهینه در معماری

پتانسیل پرینترهای سه بعدی در صنعت مدل سازی نشان داده شده است. زمانی که آنها صرفه جویی می کنند، توانایی آنها در شبیه سازی اشکال و اشکال پیچیده و انعطاف پذیری آنها در ایجاد نمونه های اولیه به این معنی است که آنها آینده تولید را در زمینه های مهندسی، معماری، هنر و طراحی نشان می دهند.

آیا می توان از ماکت سازی با 3d printer کسب درآمد کرد؟

یکی از ایده های بسیار جدید و با استقبال خوب، ساخت مدلی برای دانش آموزان و سایر مجموعه ها با استفاده از چاپگر سه بعدی است. داستان این است که چاپگر فیلامنت سه بعدی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. ساخت با جزییات و دقت بسیار قابل قبولی انجام شده است که توسط طراح بنا به خواست خود قابل تغییر می باشد.

چه چالش بزرگی در انتظار کسانی است که به دنبال جایگزینی برای کارهای روزمره خود هستند و می توانند روی یک تولید کننده ماکت با استفاده آسان حساب کنند. خدماتی که ارائه می دهند با قیمت مناسب بوده و با پیشرفت تکنولوژی حرفه ای ترین مدل ها را برای متقاضیان ارائه می دهند. در حال حاضر گروه هایی با این عنوان مشغول به کار هستند و در آینده این سبک از تولید ماکت به قدری برجسته و شناخته شده خواهد شد که بهترین بستر برای تبلیغ این شغل در اینترنت خواهد بود.

  • دانشجویان و بازار هدف شما این سبک ماکت سازی را می شناسند.
  • دقت عمل و کیفیت آن را دیده یا شنیده اند.
  • می دانند که هزینه کمتری برای ساخت آن مورد نیاز است.
  • نیاز خود را تحت همین عنوان “ساخت ماکت با پپرینتر سه بعدی” در گوگل جستجو می کنند.
  • افرادی که ارائه کننده این خدمات باشند به او معرفی شده و کار سفارش انجام می ود.
مطالعه
ساخت بادگیر(توربین)خورشیدی با پرینتر های سه بعدی

آیا می توان از ماکت سازی با 3d printer کسب درآمد کرد؟برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات جالب تر، بد نیست یک جستجوی انگلیسی در این خصوص، در گوگل داشته باشید.

کلام آخر

در صورتیکه در ارتباط با خرید پرینتر های سه بعدی و انواع مدل های آن و یا نحوه کار این دستگاه ها سوالی دارید میتوانید با کارشناس مجموعه ما در ارتباط باشید، ایشان شما را برای خریدو کلیه مسائل فنی پرینتر سه بعدی راهنمایی می کند.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

یک پاسخ به “کاربرد پرینتر های سه بعدی در معماری”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی