آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

استفاده از پرینتر سه بعدی برای آموزش

تاریخ انتشار: 24 خرداد 1401
استفاده از پرینتر سه بعدی برای آموزش

مقدمه

برای استفاده از پرینتر سه بعدی، باید آن را درک کنید. اهمیت پرینت سه بعدی در مشاغل حرفه ای، امروزه نیازی به اثبات ندارد. برنامه های کاربردی متعددی در این زمینه وجود دارد و فناوری های چاپ سه بعدی اکنون در اکثر صنایع برای توسعه محصول، تولید، ابزارسازی یا نمونه سازی استفاده می شود. علاوه بر این، مدل سازی سه بعدی و چاپگرهای سه بعدی می توانند به راحتی هر موضوع آموزشی را زنده کنند، استفاده  و خرید چاپگر سه بعدی باعث تقویت مهارت های عملی مانند برنامه نویسی و تفکر و نبوغ طراحی را در کودکان افزایش می دهد.

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی

یادگیری همیشه با ابزار مناسب آسان تر است. پرینت سه بعدی به معلمان، مربیان و دانش آموزانی که می خواهند با ساخت اشیایی که مناسب هر موقعیتی هستند، توانمند می کند. در واقع پیاده سازی تولید افزودنی در مدرسه رایج تر می شود. پرینت سه بعدی در آموزش می تواند با ارائه راه حل های پایان ناپذیر برای مشکلات مختلف به دانش آموزان کمک کند، به عنوان مثال، یک دانشجوی معماری در مورد ساخت ماکت پروژه های خود شگفت زده می شود، یا تصور کنید اگر واقعاً می توانستید مولکول ها را لمس کنید، کلاس های شیمی چقدر سرگرم کننده تر بود. با پرینت سه بعدی رسیدن به این امر بسیار آسان شده است.

باعث ایجاد هیجان و جذب دانش آموزان می شود

به لطف پرینت سه بعدی، دانشجویان جوان تشویق می شوند که مستقل فکر کنند و گردش کار خود را سازماندهی کنند. اجازه دادن به دانش‌آموزان برای استفاده از پرینت سه‌ بعدی همچنین به آن ها اجازه می‌دهیم که مسئولیت پروژه‌ای از مرحله مدل‌سازی سه بعدی تا فرآیند چاپ نهایی را بر عهده بگیرند. این به آن ها کمک می کند تا درگیر شوند و برخی از مهارت های حل مسئله را خودشان یاد بگیرند!

فن آوری های سه بعدی نیز دانش آموزان را برای کار و رشد تشویق می کند. کل فرآیند پرینت سه بعدی به چندین مهارت نیاز دارد، از فرآیند خلاقانه گرفته تا برخی توانایی های طراحی فنی.

دنیای حرفه ای را برای دانش آموزان شما به ارمغان می آورد

دانش‌آموزان می‌توانند قطعات مکانیکی، ماکت‌های معماری، نمونه‌های اولیه، هنر را چاپ کنند… پرینت سه بعدی به دانشجویان مهندسی، دانشجویان طراحی و … این شانس را می‌دهد که پروژه خود را به سرعت و در شرایط شبیه‌سازی دنیای حرفه‌ای زنده کنند.

مطالعه
کاربرد پرینترهای سه بعدی در صنایع مختلف

نمونه های اولیه پرینت سه بعدی

نمونه های اولیه پرینت سه بعدی

تولید افزودنی همچنین می‌تواند برای بخش‌های خلاقانه ‌تر آموزش مانند فناوری مواد غذایی، به عنوان مثال برای مدل ‌های سه بعدی و قالب‌ های چاپ سه‌بعدی و قالب‌های برش استفاده شود. دانشجویان طراحی و مهندسی قطعاً کاربرد های زیادی برای چاپ سه بعدی در نمونه سازی برای طراحی محصول، ایجاد قطعات مکانیکی یا حتی زنده کردن محصولات نهایی با هزینه کم پیدا خواهند کرد.

کلاس های علمی با مدل های پرینت سه بعدی

کلاس های علمی با مدل های پرینت سه بعدی

این فناوری می تواند در دبیرستان به طور گسترده ای برای اهداف مختلف استفاده شود. پرینت سه‌ بعدی به توسعه مجموعه‌های مختلف مهارت‌ها، مانند تفکر خارج از چارچوب، حل مسئله و بسیاری دیگر کمک می‌کند. پرینت سه بعدی خلاقیت را از طریق پروژه های آموزشی مختلف تحریک می کند، به دانش آموزان کمک می کند تا ریاضیات و فیزیک را بهتر درک کنند، به عنوان مثال، دانش آموزان می توانند به راحتی مدل های پیچیده طراحی کرده و آنها را پرینت سه بعدی کنند تا به آنها در درک قوانین فیزیک کمک کند.

در پایان

پرینت سه بعدی به دانش آموزان شما اجازه می دهد تا آزمایش ها و پروژه های خود را بهتر پیش ببرند. این تکنولوژی در حال پیشرفت و توسعه است، در حال حاضر در برخی از کشور های دنیا از این سیستم آموزشی همراه با پرینتر سه بعدی استفاده می شود. استفاده از پرینتر سه بعدی در مدارس واقعا باعث امیدواری است، و ما می خواهیم این بستر را برای مدارس ایجاد کنیم تا باعث پیشرفت کردن سیستم آموزشی در کشور شود.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی