آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

کاربرد پرینترهای سه بعدی در صنایع مختلف

تاریخ انتشار: 16 شهریور 1400
کاربرد پرینترهای سه بعدی در صنایع مختلف

دنیای پرینتر های سه بعدی به گونه‌ای است که کاربردهای آن در صنایع مختلف زیاد است. انواع مختلف پرینتر های سه بعدی کاربردهای مشخص و خاصی دارند؛ از صنعت هواپیماسازی گرفته تا در صنایع پیش پا افتاده‌ای همچون تزریق پلاستیک.

از دیگر کاربردهای پرینتر سه بعدی در صنایع مختلف می‌توان به صنعت ورزش، پرینت سه بعدی کفش، پرینت سه بعدی ایمپلنت مچ پا، پرینت سه بعدی هواپیمای بدون سرنشین و کامپوزیت دندان در صنعت دندان‌پزشکی.

کاربرد پرینتر سه بعدی در ساخت قطعات هواپیما

شرکت (CMS) Cabin Management Solutions که از شرکت‌های حمل و نقل هوایی شهر تگزاس در آمریکا است. این شرکت در اقدامی جالب از یک سیستم صنعتی پیشرفته که تشکیل شده از: پرینترهای سه بعدی، نرم افزار و مواد اولیه پرینت سه بعدی است که برای این شرکت امکان چاپ وسایل و قطعه‌ها در هنگام نیاز را می‌دهد، بهره‌مند شده است.

این شرکت با هدف پیاده‌سازی سیستم‌های کنترل کابین و سرگرمی که در انواع هواپیماهای لوکس، تجاری و شخصی استفاده می‌شود، فعالیت خود را در سال 2019 آغاز کرد. شرکت CMS با شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیماها و مالکان هواپیماهای خصوصی مشارکت می‌کند.

کاربرد پرینتر سه بعدی در ساخت قطعات هواپیما

کاربرد پرینتر سه بعدی در تزریق پلاستیک

عملیات تزریق پلاستیک روندی است که به عنوان قالب گیری برای ساخت قطعه‌های پلاستیکی در تعداد بالا است که به طور معمول در تولید حجم زیادی از قطعه که در آن از یک قطعه هزاران نسخه مورد نیاز است استفاده می‌‌شود.

ساخت قالب با پرینتر سه ‌بعدی روشی است که امروزه استفاده می‌شود و بسیار مدرن و جدید برای تولید قالب‌های پلاستیکی‌ای است که مزایای بسیاری برای صنعت‌گران در پی دارد. روش ساخت قالب با پرینتر سه بعدی روشی است که می‌تواند جایگزینی ایده آل به جای روش‌های قدیمی مانند تزریق پلاستیک باشد.

 
 
کاربرد پرینتر سه بعدی در تزریق پلاستیک

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت ورزش

استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی به طوری شگرف در صنایع مختلف استفاده می‌شود؛ این صنایع نه تنها کاربردهایی در هوافضا، ساخت و داروسازی دارد بلکه علاوه بر این‌ها در ورزش نیز نفوذ کرده است. تکنولوژی‌های پرینت سه بعدی برای بهبود و پیشرفت تجهیزات ورزشی، پروتزهای ورزشی و کفش ورزشی مانند کفش پرینت سه بعدی شده آدیداس و محافظت از بازیکنان در برابر آسیب‌ که شاید از سایر موارد مهم‌تر باشد، مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالعه
استفاده از پرینتر سه بعدی برای آموزش

کاربرد پرینتر سه بعدی در ورزش تنها به چند ورزش خلاصه نمی شود. این تکنولوژی اغلب به علت امکان تولید محصولات اختصاصی، در تولید انواع لوازم مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت ورزش
کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت ورزش

کاربرد پرینتر سه بعدی در تولید کفش آدیداس

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی مثل آدیداس از فناوری پرینتر سه بعدی، در تولید کفش‌های پرینت شده سه بعدی برای گسترش فعالیت خود استفاده می‌کنند. این شرکت طی بیانیه‌ای در سال 2017 اعلام کرد که تولید کفی‌ کفش‌های 4 بعدی خود را توسط پرینتر سه بعدی شروع کرده است.

کاربرد پرینتر سه بعدی در تولید کفش آدیداس
کاربرد پرینتر سه بعدی در تولید کفش آدیداس

کاربرد پرینتر سه بعدی در ایمپلنت مچ پا

سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) مدعی است که ایمپلنت‌ها جایگزینی مناسب برای استخوان قوزک پا هستند. این خبر مهم به طور ویژه برای کسانی که به بیماری نکروز آواسکولار استخوان تالوس (AVN) مبتلا هستند مهم است. نام این ایمپلنت Patient Specific Talus Spacer است که با چاپ سفارشی پرینتر سه بعدی تولید می‌شود و در آن آلیاژ کروم کلبات به کار رفته است.

مدل‌های گوناگون این ایمپلنت‌ها توسط سی تی اسکن هر شخص به صورت مجزا تهیه می‌شود که نسبت به آناتومی بدن هر بیمار هم‌خوانی داشته باشد.

کاربرد پرینتر سه بعدی در ساخت هواپیمای بدون سرنشین

شرکت تحقیقاتی هوانوردی آمریکایی Aurora Flight Science قریب به سی سال است که بر روی پروژه توسعه هواپیماهای بدون سرنشین (UVA) فعالیت می‌کند که از این هواپیماها در صنایع عمرانی و نظامی استفاده می‌شود. با این وجود مرکز پژوهش شرکت (AFS) با افزایش احتیاجات و درخواست‌های مشتریان، از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در ساخت لوازم تولیدی و طرح‌ها در ایجاد خلاقیت در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کنند.

کاربرد پرینتر سه بعدی در ساخت هواپیمای بدون سرنشین

کاربرد پرینتر سه بعدی در تولید قالب کامپوزیت

شرکت Aurora Flight Science که پیشتر راجع به آن صحبت کردیم، یکی از پیشروترین شرکت‌هایی است که در تحقیقات هواپیمایی و هوانوردی با اهدافی منحصر به فرد تخصص و فعالیت دارد. این شرکت با شرکت Stratasys جهت ارزیابی و اجرای قالب چندسازه پرینت سه بعدی از روش پرینت FِDM بهره می‌گیرد.

مشارکت آن‌ها در زمینه ایجاد قالب و طرح تولیدی جانبی و قطعه‌های پرواز برای پیشرفت و ساخت تعدادی سازه هواپیمایی با سرنشین و بدون سرنشین است.

در یک تولید مهم برای پوسته بدنه بیرونی شکم هواپیما با اندازه 274 سانتی‌متر در 61 سانتی‌متر در 76 سانتی‌متر یکی از مهم‌ترین مشتری های شرکت Aurora Flight Science برای یک هواپیمای مدل Centaur در مدت زمانی کوتاه برای ساخت این قطعه با این شرکت همکاری کردند. شرکت AFS پس ازمشاوره‌های مختلف برای تولید قالب چندسازه های سنتی  به Stratasys مراجعه کرد.

مطالعه
قاب موبایل گوشی ضد باکتری با پرینتر سه بعدی

سخن پایانی

پرینتر های سه بعدی کاربرد های فراوانی دارند و این کاربرد ها طیف گسترده بسیاری را شامل می شود که می توان با توجه به نیاز خود در انواع مختلف صنایع از آن استفاده کنید.

در صورتیکه نیاز به مشاوره برای تهیه و خرید پرینتر سه بعدی دارید و می خواهید به درآمد ثابتی و معقولی با استفاده از پرینتر های سه بعدی برسید می توانید با کارشناس ما در واتساپ در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی