آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

قاب موبایل گوشی ضد باکتری با پرینتر سه بعدی

تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1401
قاب موبایل گوشی ضد باکتری با پرینتر سه بعدی

دانشمندان در یافته های اخیر خود توانستند قابل موبایلی ضد باکتری با پرینتر های سه بعدی تولید کنند!

امروزه وسیله ای که بیشترین کاربرد را دارد و به نوعی نیازی است زندگی را بدون آن غیر ممکن کرده گوشی است! و دلیل آن کاربرد های انکار ناپذیر گوشی های موبایل از پخش موزیک و فیلم گرفته تا فیلم برداری و شبکه های اجتماعی و … باعث شده است که گوشی های موبایل پرکاربرد ترین وسیله در زندگی شخصی همه ما شود.

استفاده مداوم بیش از حد از گوشی ها باعث آلوده شدن قاب با انواع آلودگی ها و باکتری ها می شود.

تولید قاب موبایل ضد باکتری با استفاده از پرینتر سه بعدی

در این زمینه محققان با انجام آزمایشات مختلف موفق شدند که ماده آنتی باکتریالی کشف کنند که با استفاده از این ماده می توان دست به تولید قاب های گوشی ضد باکتری زد که از بروز بیماری ها و پخش آلودگی و باکتری ها جلوگیری می کند.

محققان کشور انگلیس موفق به تولید قطعاتی شدند که با استفاده از پرینتر سه بعدی باکتری هایی که ضد آنتی بیوتیک هستند را از بین می برد! این قطات ساخته شده شامل دستگیره انواع درب ها و در تجهیزات بیمارستان و اسباب بازی های مورد استفاده کودکان و همچنین دندان مصنوعی بود.

مطالعه
خودرو های تولید شده با پرینتر سه بعدی

بر اساس ادعایی که محققان روی این ماده داشتند ، این ماده از گسترش بیماری های خطرناک که ممکن است در بیمارستان ها و خانه سالمندان بیشتر باشد ، جلوگیری به عمل می آورد این بیماری ها بسیار خطرناک بوده و جان افراد را به خطر می اندازد.

آقای کندیس ماجسکی که از مهندسین مکانیک دانشگاه شفیلد است می گوید:

مدیریت گسترش باکتری های خطرناک، عفونت و افزایش مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک ها یک نگرانی جهانی است.

تفاوت حائز اهمیت این ماده با دیگر مواد افزودنی چیست؟

اغلب محصولاتی که در حال حاضر و با خرید پرینتر سه بعدی ساخته و تولید می شوند، خصوصیاتو اضافه ای ندارند، اما این خاصیت ضد باکتریایی که در دستگاه ها و وسایل روزمره و پر کاربرد ما با پرینتر های سه بعدی به وجود می آید باعث جلوگیری از گسترش بیماری های باکتریایی خطرناک می شود.

در این پژوهش شیوه مقابله با ابرباکتری ها در حقیقت ترکیب کردن پرینت سه بعدی با ماده ای آنتی باکتریال و حاوی نقره  است.  محققان یک ماده افزودنی ضد میکروبی تجاری (Biocote B۶۵۰۰۳)  را با یک پودر مخصوص لیزر (پلی آمید ۱۲ ، EOS PA۲۲۰۰) ترکیب کردند تا یک ماده آنتی میکروبی مناسب بسازند که کاربردهای وسیعی دارد.

نتایجی که این آزمایش ها در پی داشت حاکی از آن بود که می توان این ماده شیمیایی را به شکل موفقیت آمیز در انواع مواد اولیه پرینتر های سه بعدی استفاده و به کاربرد! اما باید دقت کنید که استفاده از این مواد باید تحت شرایطی خاص صورت بگیرد که بتوان قطعاتی ساخت که مقاومت بالایی در برابر باکتری های خطرناک دارند.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

یک پاسخ به “قاب موبایل گوشی ضد باکتری با پرینتر سه بعدی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی