آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

راهنمای انتخاب رزین شفاف پرینتر سه بعدی

تاریخ انتشار: 28 فروردین 1401
راهنمای انتخاب رزین شفاف پرینتر سه بعدی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مواد رزین استاندارد

این متریال برای مدل های به اصطلاح بصری A-Side مناسب است. این نوع رزین سطح بسیار صافی را برای مدل فراهم می کند.

مدل های بصری A-Side از رزین بسیار خاصی ساخته شده اند که سطح بسیار صافی را برای مدل فراهم می کند.[/vc_column_text][vc_media_grid grid_id=”vc_gid:1658389281975-dbb1e742-22ad-10″ include=”744,743,741″][vc_column_text]

قیمت رزین استاندارد

مقدار هزینه ای که برای این مدل از رزین باید در نظر بگیرید کاملاً وابسته به اندازه مدل شما دارد و قیمت نهایی آن بر اساس میلیمتر مکعب (mm3) می توانید محاسبه کنید.

رزین استاندارد چه کاربردهایی دارد؟

نمونه های اولیه یا اصطلاحاً prototype ها راهی برای آزمایش فرآیند طراحی و نشان دادن آن است. از این روش برای دریافت بازخورد در مورد طراحی استفاده می شود. نمونه های اولیه به طراحان اجازه می دهد تا قبل از شروع به تولید، جزئیات را بررسی کنند.

نمونه سازی همچنین روشی برای اندازه گیری میزان تناسب محصول با محیط اطراف است. هزینه نمونه‌سازی می‌تواند بالا باشد، اما اگر می‌خواهید ایده خود را از روی زمین بیرون بیاورید و مطمئن شوید که همه چیز با هم هماهنگ است قبل از اینکه پول بیشتری برای تولید خرج کنید، ارزشش را دارد، و بهتر است که برای تولید نمونه اولیه از رزین های استاندارد برای تولید استفاده و بکار بگیرید.

اطلاعات تکمیلی رزین های استاندارد

رزین استاندارد برای مدل های فرم B-Side چندان مناسب نیست. زیرا در نقطه اتصال ساپورت به قسمت سطحی، ممکن است نقاط ریزی بجا بماند. و عیب آن این است که نیاز به پولیشکاری آن با کاغذ سمباده است و باعث خط و خش روی طرح می شود.

دقت داشته باشید که مدل های تولید شده با استفاده از رزین های استاندارد تاثیرپذیری مستقیمی از نور خورشید دارند و به مرور زمان باعث تغییر رنگ آن ها می شود.

رزین شفاف (Transparent Resin)

رزین شفاف (Transparent Resin)

رزین شفاف نوعی ماده است که برای ساخت مدل استفاده می شود. این نوعی مایع است که برای تشکیل یک ماده سخت و شفاف عمل می کند.

به علت شفاف بودن این مدل از رزین ها در تولید نمونه های اولیه ای که باید با دقت و ظرافت زیاد بوجود بیایند دارد. در رزین شفاف هم مثل نوع استاندارد نیاز به ساپورت گذاری دقیق دارید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”750″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”751″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”752″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”753″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

کاربردهای رزین شفاف

کاربرد اصلی رزین شفاف در دندانپزشکی است. دندانپزشکان می توانند از آن برای ایجاد مدل های دندان و سایر کارهای دندانپزشکی استفاده کنند.

مطالعه
کاربردهای پرینتر های سه بعدی در دندانپزشکی

همچنین می تواند توسط مهندسان، معماران و طراحانی که نیاز به ایجاد نمونه های اولیه یا مدل های سه بعدی برای پروژه های خود دارند، استفاده شود.

کاربردهای زیادی در صنعت پزشکی و همچنین صنعت هوافضا دارد.

قیمت رزین شفاف

هزیه های در نظر گرفته شده برای این مواد به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • اندازه مدل: که این اندازه بر اساس متر مکعب محاسبه و تعیین می شود.
  • سطح مدل: بر اساس کیفیتی که در جزئیات آن است در نظر گرفته می شود.

موقعیت این مدل در انواع پرینتر های سه بعدی در زمان چاپ بسیار موثر در هزینه و مصرف رزین شفاف آن دارد ( مباحث ساپورت گذاری).

نتیجه گیری نهایی از معرفی متریال رزین

درصورتیکه در بازار ایران یک پرینتر سه بعدی SLA یا DLP و یا LCD تهیه و خریداری کرده اید، مواد اولیه آن رزین است و شما باید هزینه های زیادی را متقبل شوید، به این علت که این محصول تولید داخلی نداشته و وارد کشور می شود و نوسانات و بالا و پایین شدن قیمت ارز روی آن بسیار تاثیرگذار است. و یا ممکن است گاهی رزین مناسب را پیدا نکنید و دستگه شما بلااستفاده شود!

باید دقت کنید که بر اساس ساختار تابنده ای که دستگاه پرینتر سه بعدی دارد، شما باید رزینی را تهیه کنید که بر اساس طیف تابشی آن هماهنگی لازم را داشته باشد، و باید بدانید که هر موادی سازگاری لازم با هر دستگاهی را ندارد و قبل از آن با شرکتی که از آن رزین را تهیه می کنید باید مشورت لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

در آخر باید عنوان کنیم که در صورت نیاز به مشاوره خرید پرینتر سه بعدی در انواع متداول آنها می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی