آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

ساخت پرینتر سه بعدی خانگی

تاریخ انتشار: 23 تیر 1401

در حالی که ساختن پرینتر سه بعدی خود از ابتدا سرگرم کننده است، اما اگر در زمینه چاپ سه بعدی مشتاق هستید، با این که این کار زمان بر است، اساساً دو راه برای ساختن یک پرینتر سه بعدی وجود دارد: چاپگر را با لوازمی که تهیه کرده اید  مونتاژ کنید یا دستگاه را کاملاً از ابتدا بسازید.

چگونه پرینتر سه بعدی را خودمان مونتاژ کنیم؟

اگرچه انواع مختلفی از پرینتر های سه بعدی در بازار وجود دارد، در این مقاله بر روی چاپگرهای مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM) تمرکز دارد که امروزه پرینترهای سه بعدی پیشرو در بازار هستند. و بیشتر به دلیل سهولت استفاده و قیمت پایین آن ها است.

وقتی نوبت به خرید پرینتر سه بعدی می رسد، چندین گزینه پیش روی ماست. یک چاپگر سه بعدی FDM با کیفیت بالا و ساده تا یک چاپگر حرفه ای که می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. با این حال، اگر می خواهید اشیاء را فوراً با کیفیت بالا چاپ کنید، منطقی است که یک چاپگر سه بعدی آماده برای استفاده انتخاب کنید.

اما اگر از دوستداران پرینتر سه بعدی هستید و دنبال چالش هستید می توانید چاپگر سه بعدی خود را بسازید. همچنین، ساختن چاپگر سه بعدی خود، بینش عمیق تری از عملکرد درونی و راه های شناخت دستگاه به شما می دهد.

خودتان یک پرینتر سه بعدی بسازید

خودتان یک پرینتر سه بعدی بسازید

اگر می خواهید پرینتر سه بعدی خود را تکه تکه و از پایین به بالا بسازید، این یک چالش است، اما می تواند برای شما به عنوان یک علاقه مند به چاپ سه بعدی نسبت به استفاده از لوازم، بسیار مفید باشد.

البته، شما باید اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد آن دستگاه ها داشته باشید، به عنوان مثال، باید بدانید دقیقاً به چه اجزایی نیاز دارید و چگونه آن ها را در یک دستگاه کامل جایگذاری کنید.

آماده سازی درست

اول از همه، لازم است اندازه دقیقی را که می خواهید استفاده کنید تعیین کنید تا مشخص کنید به چه نوع قاب هایی نیاز دارید. اگر در مورد انتخاب فریم مطمئن نیستید، می توانید مقالات مفیدی را در اینترنت بیابید.

مطالعه
پرینتر سه بعدی خارجی یا ایرانی؟ کدام بهتر است؟

با انتخاب نوع خاصی از چاپگر، نحوه حرکت تخت و هد چاپ را نیز تعیین می کنید. به عنوان مثال، یک چاپگر دکارتی استاندارد هد چاپ خود را روی هر دو محور X و Y حرکت می دهد. از سوی دیگر، تخت در امتداد محور Z حرکت می کند.

برای تعیین نوع نازل، باید تصمیم بگیرید که وضوح چاپ شما چقدر باشد. از آن جایی که نازل های چاپگر سه بعدی به طور مستقیم با دقت چاپ مرتبط هستند، می توانید نکات استاندارد موجود از بسیاری از تولیدکنندگان را دنبال کنید. اکثر پرینترهای سه بعدی نازلی با قطر 0.4 میلی متر دارند، اما نازل هایی با قطر تنها 0.1 میلی متر یا 1 میلی متر نیز وجود دارند.

اکثر پرینترهای سه بعدی فقط یک اکسترودر دارند. با این حال، اگر می خواهید دو اکسترودر روی دستگاه خود داشته باشید، مطمئن شوید که برد اصلی قادر به انجام این کار است. چاپگر شما باید طوری پیکربندی شود که این اجازه را بدهد.اگر مطمئن نیستید که آیا دستگاه شما از دو اکسترودر نیز پشتیبانی می کند، می توانید نکات مفیدی در مورد اکستروژن مضاعف در اینترنت بیابید.

آماده سازی درست

اجزای مورد نیاز برای ساخت پرینتر سه بعدی خانگی از ابتدا

هنگامی که در مورد تمام مشخصاتی که برای چاپگر سه بعدی جدید خود می خواهید تصمیم گرفتید، اجزای مورد نیاز برای ساخت یک چاپگر سه بعدی عبارتند از:

برد کنترل

موتورهای پله ای

هد چاپ

متوقف کننده

تخت چاپ

منبع تغذیه

قاب چاپگر

برد کنترل

بردهای کنترلی که برای چاپگرهای سه بعدی لازم هستند بردهای کنترلی امکانات بسیار زیادی دارند و اغلب توصیه می شوند.

موتور های پله ای

چاپگر سه بعدی شما به حداقل چهار موتور پله نیاز دارد. یک موتور برای هر محور افقی، دو موتور برای محور Z عمودی. همچنین برای هر اکسترودر به حداقل یک موتور پله ای نیاز دارید.

هد چاپ

هد چاپ از اکسترودر، یک عنصر و یک سنسور تشکیل شده است. اکسترودرهای مستقیم وجود دارند که موتور مستقیماً روی اکسترودر قرار دارد.

متوقف کننده

نقطه شروع حرکت هد چاپ، موقعیت اصلی است. پایانه های انتهایی به هد چاپ کمک می کنند تا بداند موقعیت صفر کجاست.

تخت چاپ

تخت چاپ مهم است زیرا سطحی است که روی آن چاپ می کنید. چسبندگی آن یک پارامتر حیاتی برای موفقیت چاپ شما است.

منبع تغذیه

مهم است که محاسبه کنید چاپگر سه بعدی شما به چه مقدار انرژی نیاز دارد. به طور معمول، حداقل قدرت در 12V/20A است.

مقدار پیش فرض برای پرینترهای سه بعدی معمولاً 12 یا 24 ولت است. 12 ولت برای چاپ کافی است. مقدار پیش‌فرض 12 ولت به 1.75 میلی‌متر PLA اشاره دارد، برای فیلامنت ABS 3 میلی‌متری 24 ولت لازم است.

مطالعه
فیلامنت چیست و انواع آن کدام است؟

قاب چاپگر

هنگام انتخاب قاب چاپگر، می توانید یک قاب استاندارد را انتخاب کنید که به راحتی می توانید آن را سفارش دهید یا می توانید انتخاب کنید که قاب خود را بسازید.

نکاتی در مورد ایمنی

هنگام کار با چاپگر سه بعدی، امنیت یک مسئله مهم است. خطرات احتمالی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید و در نظر بگیرید.

خطر ناشی از برق گرفتگی

در صورت استفاده نادرست، جریان ولتاژ بالا پرینترهای سه بعدی می تواند بسیار خطرناک باشد! بنابراین، توصیه می شود که یک منبع با محافظ مناسب تهیه کنید.

باید بررسی کنید که آیا ولتاژ صحیح تنظیم شده است یا خیر. برای اطمینان باید از مولتی متر استفاده کنید. همیشه قبل از اتصال قطعاتی مانند موتورها یا حسگرها، پرینتر سه بعدی را خاموش کنید یا از برق بکشید.

خطر ناشی از گرما

بسته به نوع رشته ای که با آن کار می کنید، نازل چاپگر سه بعدی شما تا 200 درجه سانتیگراد یا بیشتر گرم می شود. هنگام کار با اکسترودر یا هد چاپ مراقب باشید که خود را نسوزانید.

خطر ناشی از آتش سوزی

اگر چاپگر سه بعدی نادیده گرفته شود، خطر آتش سوزی را افزایش می دهد. همیشه مراقب چاپگر سه بعدی خود باشید به خصوص در حین چاپ.

نرم افزار و سخت افزار مفید

هنگامی که چاپگر سه بعدی جدید خود را مونتاژ کردید، به چیزی برای کنترل آن نیاز دارید. تجهیزات اولیه برای طراحی و چاپ مدل های پرینت سه بعدی شامل نرم افزار CAD، نرم افزار اسلایسر و سیستم عامل خوب است.

نرم افزار Slicer

هنگامی که یک طرح CAD دارید، یک نرم افزار اسلایسر آن را برای چاپ با تولید یک کد G آماده می کند. G-code شامل کنترل هایی است که توسط چاپگر سه بعدی خوانده می شود که به نوبه خود آن ها را به حرکات تبدیل می کند.

محبوب ترین نرم افزار اسلایسر احتمالا Cura است. این یک نرم افزار برش چاپگر سه بعدی رایگان است که می توانید به راحتی آن را دانلود کنید.

Slic3r نیز رایگان است و بسیاری از عملکردهای جالب را ارائه می دهد.

در پایان

ساختن یک چاپگر سه بعدی می تواند به شما کمک کند تا در مورد فناوری چاپ سه بعدی بیشتر بدانید، و ارزش دارد که به برخی از جوامع چاپ سه بعدی بپیوندید تا با علاقه مندان به چاپ سه بعدی مانند خودتان ملاقات کنید.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

3 پاسخ به “ساخت پرینتر سه بعدی خانگی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی