آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

پرینتر سه بعدی در صنعت هوانوردی

تاریخ انتشار: 29 خرداد 1401
پرینتر سه بعدی در صنعت هوانوردی

مقدمه

پرینت سه بعدی دیدگاه های جدیدی برای بخش های مختلف ارائه می دهد، که صنعت هوانوردی یکی از آن هاست. تولید افزودنی به یک دارایی برای این صنعت برای نمونه سازی و حتی برای تولید تبدیل شده است.

چاپ سه بعدی برای نمونه سازی و اثبات مفاهیم

تولید افزودنی که به‌خاطر توانایی‌ های نمونه ‌سازی فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود، که می‌تواند شریک بسیار خوبی برای فرآیند نمونه ‌سازی شما باشد. این تکنیک ساخت، مزایای زیادی برای ارائه به صنعت هوانوردی و فرآیند نمونه سازی آن یا توسعه اثبات های پیشرفته مفهومی دارد.

بهبود تولید با پرینت سه بعدی

تولید با ساخت افزودنی

ما تولید افزودنی را به دلیل مزایای نمونه سازی آن می شناسیم، در برخی از بخش ها مانند هوانوردی، این فناوری اکنون به یک تکنیک تولید رایج تبدیل شده است. علاوه بر این، تولید مواد افزودنی را می توان برای کاربردها و اهداف مختلف مورد استفاده قرار داد. این فناوری پیشرفته در سطوح مختلف قابل پیاده سازی است.

از اجزای فلزی گرفته تا لوازم جانبی محفظه موتور و کابین، مواد افزودنی انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان هستند که آن می تواند به شما در توسعه بخش های مهم پروژه هایتان کمک کند. پیشرفت‌های جدید مواد همچنین فرصت‌ هایی را برای فلزات، پلاستیک‌ ها و رزین ‌ها فراهم می‌ کند تا به راحتی و با خرید پرینتر سه بعدی بتوانید اجزا مورد نیاز خود در صنعت را به شکل حرفه‌ای و به صورت سه بعدی چاپ کنید.

صنعتی که بیشترین استفاده را از مواد پیشرفته پرینت سه بعدی دارد

می توان متوجه استفاده عالی از فناوری چاپ سه بعدی فلزی در صنعت هوانوردی شد. معمولاً مواد پلاستیکی به دلیل ارزان‌ تر بودن و سازگاری با هر نوع پروژه بیشترین استفاده را دارند، اما در این صنعت خاص، بیشترین استفاده از مواد فلزی است.

در واقع، هوانوردی عمدتاً از فناوری ساخت افزودنی برای تولید استفاده می کند و معمولاً روی قطعات واقعاً مقاوم و فنی کار می کند، به نظر می رسد فلز راه حل عالی برای این بخش باشد. ایمنی و کیفیت اولویت اصلی در این بخش است. پرینت سه بعدی فلزی روز به روز توسعه می یابد و هوانوردی نیازهای متفاوتی دارد و از فناوری ها و مواد گران قیمت استفاده می کند.

مطالعه
کاربرد پرینترهای سه بعدی در صنایع مختلف

اما فلز تنها ماده پرینت سه بعدی با خواص مکانیکی پیشرفته نیست و توسعه مواد با کارایی بالا فرصت‌های جدیدی را برای صنایعی مانند هوانوردی ایجاد می‌کند.

Ultrasint® PP nat 01 پلی پروپیلن یکی از پرمصرف ترین مواد پلاستیکی در برخی از بخش ها مانند خودروسازی است. این ماده کاملاً در هوانوردی قابل استفاده است: این ماده قوی و سبک وزن است و مقاومت شیمیایی بالایی دارد. ضد هوا و ضد آب، این ماده پلی پروپیلن برای ایجاد مخازن سیال عالی است.

مزایای استفاده از ساخت افزودنی در هوانوردی

ایجاد قطعات فنی

ایجاد قطعات فنی

در حین استفاده از فناوری ‌های ساخت افزودنی، شما کاملاً آزاد هستید که تمام طرح ‌هایی را که می‌ خواهید با استفاده از نرم ‌افزار مدل ‌سازی سه بعدی کارآمد انجام دهید. ساخت قطعات با طرح های پیچیده و هندسه های پیچیده و پاسخگویی به نیازها و پروژه های خاص را ممکن می سازد. پرینت سه بعدی در حال تبدیل شدن به یک جایگزین واقعی برای تکنیک های تولید سنتی است، زیرا اکنون به این شرکت ها اجازه می دهد تا به لطف مواد جدید و فناوری های کارآمد به طور موثر کار کنند.

هزینه های بالای توسعه هوانوردی معمولا به استهلاک غیر موثر هزینه های ابزار آلات مربوط داده می شود.

با چاپ سه بعدی صنعتی، چه چاپ یک تکه یا یک سری بزرگتر، تاثیری در استهلاک ندارد زیرا نیازی به ایجاد قالب ندارید. بنابراین، فرآیند تولید افزودنی کاملاً برای تولید سری های کوتاه برای شرکت های هوافضا طراحی شده است.

پرینت سه بعدی هوانوردی چگونه خواهد بود

این فناوری برای آینده صنعت هوانوردی واقعا امیدوار کننده است. هوافضا، هوانوردی، همه آن ها از این فناوری شگفت انگیز برای ساخت دستگاه های حتی سخت تر استفاده می کنند. استفاده از پرینترهای سه بعدی حرفه ای راه خوبی برای تولید پروژه های چشمگیر جدید است.

قطعات هواپیما

قطعات هواپیما

از پرینت سه بعدی می توان برای ساخت قطعات هواپیما استفاده کرد. به عنوان مثال، شرکت هواپیمایی امارات از تکنیک زینترینگ لیزری انتخابی برای ساخت پروژه های نظارتی و کوره های تهویه یک هواپیما استفاده کرد. در واقع، می توان از آن برای قسمت های مختلف هواپیما استفاده کرد و به نظر می رسد راه حل خوبی برای ایجاد قطعات سفارشی برای هواپیما باشد، زیرا چاپ سه بعدی امکان سفارشی سازی انبوه را فراهم می کند.

مطالعه
استفاده از پرینتر سه بعدی برای آموزش

ایرباس همچنین با ساخت براکت ‌های فلزی، بیشترین استفاده را از تولید افزودنی می‌ برد و نقش مهمی در معماری موتور بازی می ‌کند. استفاده از Additive Manufacturing برای تولید براکت های موتور پرینت سه بعدی منجر به 90 درصد ضایعات کمتر و 10 درصد ساختار سبک تر شد! این قطعات در موتورهای GEnx-28 شرکت هواپیمایی جنرال الکتریک که در بوئینگ 747-8 استفاده می شود، نصب خواهند شد.

بهبود محصولات نهایی

بعضی شرکت ها موتورهایی از نیکل و تیتانیوم برای پرینت سه بعدی برخی از قطعات موتورهای خود استفاده کردند. آن ها محصول خود را سریع تر از حد معمول توسعه دادند و ماه ها در کار صرفه جویی کردند. این نشان می دهد که تولید افزودنی واقعاً به شما امکان می دهد تا با پیدا کردن طرح های جدید و سازگارتر با پروژه های شما، محصول خود را دوباره کار کنید.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی