آدرس دفتر:

کرج-فردیس-شهرک طالقانی-خیابان طالقانی-بعد از میدان طالقانی-روبروی کوچه حکیمی فر

شماره تماس دفتر 02636637394---02636602986
شماره همراه پشتیبانی 09336005882

قطعات بکار رفته در پرینتر های سه بعدی صنعتی

تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1401
قطعات بکار رفته در پرینتر های سه بعدی صنعتی

یک دستگاه پرینتر سه بعدی (صنعتی) از اجزای گوناگونی تشکیل شده است و ما در این مطلب می خواهیم کلیه امکانات پرینتر سه بعدی را به تفکیک مرور کرده و قابلیت ها و مزیت هایی که هر یک از این قطعات در پرینتر سه بعدی صنعتی فراهم می کند را بررسی کنیم.

اکسترودر

اکسترودر ها در یک دستگاه صنعتی محفظ و ماردون شکل مانند است، که مواد گرانولی را با نیروی حرکتی و حرارتی به داخل هدایت کرده تا به هنگام خروج با فشار از انتهای دستگاه، محصولی به صورت خمیری یا نواری شکل تولید کند. اکسترودرها از سه قسمت اصلی ناحیه تغذیه (Feed Zone)، ناحیه تراکم و فشردگی(Compression Zone) و ناحیه اندازه‌گیری تشکیل می‌شوند. به علت کاربردهای فراوان این دستگاه، از آن‌ها در بخش های مختلف صنایع لاستیک و پلاستیک استفاده می‌شود.و با خرید پرینتر سه بعدی (صنعتی) مشاهده می کنید که با استفاده از دو نازل با قابلیت ترکیب رنگ و تمام فلزی به کار می رود.

اکسترودر

نازل

نازل های پرینتر سه بعدی بخشی از یک پرینتر سه بعدی است که رشته مذاب را در ناحیه ساخت قرار می دهد نازل های برنجی اکسترودر برای پرینت سه بعدی در حالت ایده آل عالی هستند و اما نازل چیست ؟ نازل ها قطعاتی کوچک و فلزی هستند که در چند نوع برنجی،استیل و فولادی و تیتانیومی عرضه میشوند.نازل ها در پرینتر سه بعدی یکی از قطعات انتهایی اکسترودر هستند که وظیفه تزریق فیلامنت ذوب شده را بر عهده دارند.

نازل اکسترودرهیت پد (میز گرم)

هیت پد چیست؟ میز گرمی با قابلیت تنظیم دما می باشد.به عنوان مثال زمانیکه مواد اولیه با دمای 120 درجه سانتی گراد روی میز پرینتر فرو می ریزد، چنانچه دمای میز 0 درجه باشد، نوسان دمایی بین شئ در حال ساخت و میز صفر درجه باعث دفرمه شدن آن می شود. لذا لازم است دمای میز حداقل 80 درجه باشد.

هیت پد

اتاقک ایزوله با دمای ثابت

این اتاقک فضایی به شکل مستطیل است.وجود اتاقک می تواند از ورود دمای محیط به دمای نمونه سه بعدی در حال ساخت جلوگیری نماید.به طور مثال اگر نمونه ای در حال ساخت باشد و هوای سرد بیرون با آن برخورد کند، نمونه خراب خواهد شد.

مطالعه
کاربردهای پرینتر های سه بعدی در دندانپزشکی

اتاقک ایزوله

ال سی دی های پرینتر سه بعدی

LCD 1

مخصوص دمای هوای داخل اتاقک ایزوله

LCD 2

مخصوص هیت پد و برای تنظیم دمای میز گرم با قابلیت تنظیم دما تا 180 درجه

LCD 3

مخصوص تنظیمات دستگاه، تنظیم کننده دمای نازل، تنظیم کننده اکسترودر و …

ال-سی-دی-پرینتر-سه-بعدی

سنس بد لولینگ (bed leveling sene)

بدلولینگ یا سیستم تنظیم کننده میز، سنس کردن یا سنسور، به معنای هشدار برای میز چاپگر سه بعدی است. مقادیری را که می خواهید اکسترودر یا میز از آن فراتر نرود را توسط سنس بد لولینگ مشخص می کنید.

سنس بد لولینگدرگاه اتصال و نمایشگر کارکتر محور

مجهز به خوانش SD CARD با قابلیت پرینت نمونه حتی پس از مواردی مثل قطعی برق همراه با نمایشگر کارکتر(carakter) محور. به طور مثال در نظر بگیرید که می خواهید قطعه ای را با ابعاد 70*70*70 پرینت بگیرید و برای اینکار زمان زیادی مثلاً 80 ساعت زمان گذاشته اید و ناگهان متوجه قطع برق می شوید. پس از وصل برق می توانید از ادامه نمونه موجود شروع به ساخت بقیه طرح کنید.

سیستم کولینگ (cooling) یا خنک کننده

این سیستم از بالا رفتن دمای دستگاه شامل بردهای الکترونیکی، بدنه و کیس دستگاه، موتورها، اکسترودر و نازل ها جلوگیری می کند. سیستم کولینگ هوشمند است و قابلیت خنک کنندگی در ابتدا، انتها و حین کار را داراست.

فن-پرینتر-سه-بعدی

بدنه و شاسی تمام آهن

حتی بلبرینگ ها و جای موتور پرینترهای سه بعدی صنعتی از ورق تمام آهن ساخته شده است. این قابلیت چاپگرهای صنعتی را به دستگاه هایی فوق العاده مقاوم در برابر ضربه و تکانش تبدیل کرده است. تمامی قطعات آهنی با لیزر برش داده شده است و سطحی کاملا نرم (smooth) بوجود آورده اند.

جمع بندی

در این مقاله کلیه قطعاتی که در پرینتر های سه بعدی صنعتی استفاده می شود را بررسی کردیم، در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه پرینتر سه بعدی ویا مشاوره دارید از طریق پل های ارتباطی با کارشناسان تری دی استار در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در :

دیدگاه ها

2 پاسخ به “قطعات بکار رفته در پرینتر های سه بعدی صنعتی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف پرینتر سه بعدی